Złamanie kości piętowej

złamanie kości piętowej

Kość piętowa jest największą kością w stopie, a jej złamania statystycznie dotyczą aż 60 % złamań kości stępu. Kość ta przenosi na co dzień bardzo duże obciążenia, sporo więcej niż dwa pozostałe główne punkty podparcia stopy – I i V głowa kości śródstopia.

Zespół kanału stępu

zespół kanału stępu

Dolegliwości pacjenta związane z uciskiem struktur znajdujących się w kanale stępu mogą być różne, tak jak i ich przyczyny. Wspólnym mianownikiem w tym schorzeniu będzie sytuacja, gdzie drażniony będzie nerw piszczelowy.

Złamanie Jones’a

złamanie jonesa

Takiego złamania, jak nazwa wskazuje, doświadczył i opisał w 1902 roku Pan Robert Jones. Jak się dziś okazuje jest to zdecydowanie najczęstsze złamanie 5 kości śródstopia, która jeśli chodzi o lokalizację rzutuje na najmniejszy palec u stopy.

Neuralgia Mortona

neuralgia mortona

Pod tą nazwą kryje się podrażnienie gałązek nerwu podeszwowego wspólnego będącego kontynuacją nerwu piszczelowego. Statystycznie najczęściej dolegliwości pojawiają się u kobiet oraz u osób, u których występuje mocna kompresja stopy.

Ostroga piętowa: spojrzenie praktyczne

ostroga piętowa

Niejeden fizjoterapeuta słyszy na wstępie to hasło z ust pacjenta, który przychodzi do niego z bólem podeszwowej części pięty. Czy ostroga piętowa musi skazywać pacjenta na ból? Okazuje się, że niekoniecznie.

Zapalenie rozcięgna podeszwowego

ostrogapiętowa

Dysfunkcja nazywana popularnie ostrogą piętową dotyczy zapalenia struktury tkanki łącznej – rozcięgna podeszwowego. Narażeni są na nie przede wszystkim ludzie wykonujący prace stojące i sportowcy.