Nagły, nieurazowy ból odcinka krzyżowego kręgosłupa

ból krzyża

Ból okolicy lędźwiowo- krzyżowej może mieć wiele przyczyn. Od starych urazów, po problemy stresowe, zaburzenia związane z narządami wewnętrznymi. Okolica krzyżowa zaopatruje w unerwienie przywspółczulne, wyciszające narządy rodne kobiece oraz gruczoł krokowy u mężczyzn. Napięcie w obrębie macicy, jajników czy gruczołu krokowego mogą być konsekwencja pewnych chorób, jednak nie zawsze. Problem może wynikać z patologicznych napięć w obrębie przepony dna miednicy. Ból kości krzyżowej nasilający się w nocy lub podczas długotrwałego siedzenia, może być powiązany z narządami dna miednicy.

Zapalenie trzeszczki ręki

zapalenie trzeszczki

Ból w stawie śródręczno-paliczkowym może być powodowany przez zapalenie trzeszczki. Ze względu na różnice anatomiczne zdiagnozowanie tej dysfunkcji może nie być proste.

Palec trzaskający

palec trzaskający

Dolegliwości wynikające z tej przypadłości nie będą dotyczyły młodych osób. Badania mówią, że najwięcej pacjentów z „palcem trzaskającym” będzie po 40. roku życia. Przypadłość ta pewnymi cechami przypomina opisaną już wcześniej chorobę Dupuytrena.

Kciuk narciarza

kciuk narciarza

Dolegliwość określana mianem „Kciuk narciarza” lub „Kciuk bramkarza” będzie dotyczyła uszkodzenia urazowego stawu śródręczno paliczkowego kciuka.
Do tego typu urazu w dużej większości dochodzi na skutek poślizgnięcia się, upadku.

Złamanie kości śródręcza

złamanie kości śródręcza

Kości śródręcza to najczęściej ulegające złamaniom kości w ręce. Około 90 % złamań tych kości w wyniku uderzeń dotyczy sportowców uprawiających sporty walki, z boksem na czele.

Przykurcz Dupuytrena

przykurcz dupuytrena

Choroba, o której będzie mowa, statystycznie mocno utrudnia życie osobom po 40 roku życia, w dużej przewadze mężczyznom. W zaawansowanym stadium choroby duża cześć pacjentów decyduje się na zabiegi chirurgiczne.

Zespół kanału Guyona

zespół kanału gujona

Zespół kanału Guyona dotyczy struktur zlokalizowanych pomiędzy kością grochowatą a haczykowatą. Stanowi częstą przyczynę drętwień oraz dolegliwości bólowych na przebiegu dłoniowej części nerwu łokciowego.