Zablokowanie stawów żebrowo-kręgowych

zablokowanie żeber

Zablokowanie stawów żebrowo- kręgowych to częsta dysfunkcja rejonu kręgosłupa piersiowego. Ból między łopatkami lub pod, bądź w okolicy bocznej części kręgosłupa piersiowego może świadczyć o powstałym problemie połączenia żebrowo- kręgowego. Problem bólowy może być mylony z dyskopatią kręgosłupa piersiowego.

Złamanie żeber

złamanie żebra

Zdarzenie, w którym doszło do uderzenia fizycznego w żebra, w wyniku którego odczuwalne są dolegliwości w klatce piersiowej podczas oddychania, a także ruchów i ucisku, może świadczyć, że doszło do pęknięcia lub złamania żebra.

Neuralgia międzyżebrowa

nauralgia międzyżebrowa

Neuralgia międzyżebrowa dotyczy schorzenia nerwów międzyżebrowych. Cechuje się silnym i piekącym bólem rejonu żeber i klatki piersiowej. Towarzyszącymi objawami mogą być mrowienie oraz drętwienie w obrębie obszaru skóry zaopatrywanego przez podrażniony nerw.

Ból klatki piersiowej i mostka – zależności posturalno-emocjonalne

ból klatki stres

Ból emocjonalny często manifestuje się w postaci bólu fizycznego.
” Cios w serce” ,” złamane serce”
” zaraz mi serce wyskoczy”
Wyżej wymienione określenia są związane z codziennością życiową każdego z nas. Świadczą one o niebagatelnym powiązaniu serca z trudami życia i emocjami. Skrajne reakcje emocjonalne mogą spowodować, że klatka piersiowa i otaczające ją tkanki zareagują sztywnością i bólem.

Zespół górnego otworu klatki piersiowej (TOS)

zespół górnego otworu klatki piersiowej

Zespół górnego otworu klatki piersiowej jest dysfunkcją strukturalną obejmującą bark, klatkę piersiową oraz kręgosłup szyjny. Charakterystyczne objawy obejmują mrowienia w palcach, bóle zmęczeniowe kończyny górnej, bóle okolicy obojczykowej podczas unoszenia ramienia, a także czasem odczucie zimnych dłoni.

Ból klatki piersiowej a przewlekły stres

ból klatki piersiowej a stres

Ból w klatce piersiowej, odczucie guli w gardle, bóle napięciowe mięśni, czy ogólne zmęczenie organizmu to symptomy przewlekłego pobudzenia stresowego organizmu. Długo utrzymujące się objawy mogą wpłynąć na obniżenie samopoczucia, koncentracji, a także na problemy ze snem.

Uszkodzenie stawu barkowo-obojczykowego

uszkodzeniestawu barkowo-obojczykowego

Urazy barku mogą mieć wiele konsekwencji w postaci uszkodzeń wielu struktur, z których zbudowany jest kompleks barkowy. Ból pourazowy w okolicy górnej części barku, może być związany z uszkodzeniem stawu barkowo-obojczykowego.

Uszkodzenie stożka rotatorów

uszkodzenie stożka rotatorów

Pourazowe uszkodzenie ścięgien tzw. „stożka rotatorów” wiąże się z bólem przedniej oraz bocznej części barku, z towarzyszącym ograniczeniem ruchomości.

Bark zamrożony

bark zamrożony

Całościowy ból barku nasilający się stopniowo może świadczyć o powstaniu schorzenia pod nazwą „zamrożony bark”. Z powodu postępującego problemu może dojść do bardzo dużego ograniczenia ruchomość stawu ramiennego. W bardzo ostrym stanie pacjent nie jest w stanie wykonać delikatnego ruchu.

Bóle idiopatyczne barku

ból idiopatyczny barku

Problemy bólowe z barkiem nie zawsze są oczywistego pochodzenia. Czasem powstają bez wyraźnej przyczyny urazowej. Błędem jest diagnozowanie barku nie wychodząc poza jego obszar, gdyż to najbardziej skomplikowany staw w ciele. Odpowiednia diagnoza wymaga uwzględnienia wielu czynników, mających wpływ na powstanie dolegliwości bólowych.